Blev riven av en katta idag...

Vems flickvän var det?  var det var det nån som frågade...
Nä då, det var en helt vanlig stall katta svart ,vit och vanligen mycket tillgiven som fick nåt ryck och örfilade mig med klorna rakt i nyllet.
Platsen för slagsmålet var ett par meter övanför marken bland halmbalarna på loftet.


Det är nåt särskilt med djuren nu när det är jul, det sägs att de har ett sjätte sinne och var det kanske så att jag befann mig för nära lagugårdstomtens gömma så att kattan såg det bäst i att vi försvann därifrån snabbast möjligt...

För visst har väl "stall Assla" tomtar på loftet och nu är det bråda dagar...
image13

Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.


God jul! Stjärneld, brian, Ambrosius, Nora, New Luck, Vilandra, Chasmin, Ernst, Rainman, Svarta hingsten, Nya stoet, strimma, Olof och Rassel och ÅSA!! (hoppas att jag inte har glömt nån!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, GOD JUL min favoritfamilj! *ler*

2007-12-24 @ 08:19:41
URL: http://www.rik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0