Då var det slut...

...med julfirande för den här gången.
Nu skulle man kunna tro att barnen är nöjda och glada för alla fina dyra julklappar de fått, men ack så fel.
Det verkar som om barnen bara vill ha mer och mer ju mer de får, som om de blir beroende av prylar och presenter.

Älsta dottern var ute och mellandagsshoppade med sin väninna idag julklappspengarna brände i fickorna och hon handlade upp precis varenda krona inget sparande där alltså.

Jag antar att äpplet inte faller långt från trädet för jag själv kunde inte låta bli att handla ett par bruna stövlar, fast jag har lovat mig själv att inte handla mer i år, men de va ju så billiga...

Sen är det ju aldeles strax dags för nästa presentshopping då lill tjejen fyller 7 år den 3 januari, vad sjutton ska man köpa så här strax efter jul.
En sak är säker inga mer glittriga pyssellådor för jag har ta mig f*n glitter och paljetter i hela huset.

Pappan frågade Lillan vad hon önskade sig och hon svarade att hon ville ha en städerska som städar hennes rum.
hon har ju hört grannarna prata om sin städhjälp och tycker väl att det låter jätte bra att slippa städa upp efter alla pysselset hon fått i julklapp... smart, men nej tack!  här ska ingen stackare behöva städa upp på våran skit det kan jag göra själv...

GOD FORTSÄTTNING!!!



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0