Önskningar

Allt som ofta får man eller ställer sig själv frågan vad man skulle göra om man vann en ofantlig summa med pengnar, jag menar 3 miljoner eller mer.

Hur många gånger har man inte drömt om att plötsligt så där och kunna göra vad man vill, utan att behöva fundera på om man får lida för det längre fram i månaden.

Det är ganska lätt att fantasin skenar iväg och man kommer på än det ena än det andra som man skulle vilja.

Den vanliga frågan är , blir man då lyckligare av pengar????

Jag läste en undersökning jord av Gbgs universitet:


420 personer, som vunnit 500 000 kronor eller mer på Triss, Månadsklöver eller Kombilotteriet, besvarade en enkät om vad vinsten betytt för dem.

De som var olyckliga blev inte så mycket lyckligare. Var man ganska lycklig innan kunde vinsten bidra till lite mer lycka, visar undersökningen.


Det stämmer inte heller att storvinster ofta leder till misär, alkoholism och skilsmässa. De flesta vinnarna i studien hade fortsatt sina liv i stort sett som vanligt. De hade inte lagt pengarna på lyxkonsumtion utan mer på bostaden, en ny bil eller till att betala av på lånen.

En sak är säker min önskning är iaf ett hus på landet, inte så långt från stan med ett litet stall.......VILL HA NU!!!! :(

 Obs bilden har jag googlat


Kommentarer
Postat av: Misen

Håller med om att man inte blir lyckligare bara av pengar - men som sagt är man redan lycklig så... ;-)

Jag drömmer också om hus; gärna nära havet, vid en sjö, på landet fast nära stan...

2008-08-12 @ 13:04:36
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Misen

Vad bra. Får se hur det blir med vår lilla, men det är ju bra att veta att detta kan hjälpa. Tack för kommentaren!

2008-08-12 @ 13:51:04
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0