kondomer?

Vi har en liten tradition på söndagskvällarna jag och mina döttrar, nämligen att kolla på andra avenyn.

I söndags hittade en av karaktärerna i serien ett paket med kondomer i sin mans kavaj ficka, vilket resulterade i att personen i fråga blev märkbart påverkad .

Den yngsta dottern märkte ju givetvis att det var nåt väldigt speciellt som hittades och ville ju såklart veta vad som orsakade denna irritation......
Följande samtal utspelade sig hemma i vår soffa i söndags kväll:

-mamma vad var det för nåt i fickan???
-Eh, det var...jag vet inte riktigt...
-men mamma du vet visst, vad var det för nåt???
-Det är typ som ballonger...
-men, det fattar jag väl att hon inte hade blivit så arg om det var ballonger i fickan, tror du jag är dum eller?

Nu började den stora dottern som mycket väl visste vad det var fnissa, och säger kondomer!!

-mamma!!! vad är det för nåt?? vad är kedoner för nånting?
-Eh, ja det är......

Jag.. nu gjorde jag precis så som jag lovat mig själv att aldrig göra...
jag säger:
-du får fråga pappa när han kommer....

Hur f'n förklarar man för en 7 åring vad kondomer är och vad man har dem till???


Kommentarer
Postat av: Stefan

Nu blir jag nyfiken. Hur gick samtalet med pappan? :)

2010-06-01 @ 22:12:45
URL: http://kondomakuten.se/
Postat av: Johanna

Hm, han talade klart och tydligt om att kondomer sätter man på snoppen så att det inte ska bli några barn, mn kunde ganska tydligt se hur hennes hjärna arbetade för att få denna bild framför sig och sen sa hon - äh va du ljuger barnen kommer ju från mammans mage ju, sen stegade hon iväg muttrande och sen har hon inte frågat nåt mer....:)

2010-06-02 @ 21:20:34
URL: http://superkoll.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hehe, barn är då härliga. :)

2010-06-04 @ 12:09:51
URL: http://kondomakuten.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0