Åh vilken söt kärlekshistoria...

Lördag kväll och inget speciellt att göra, grått, grått, grått väder......

Med andra ord en kväll som passar ypperligt till filmkväll, så jag föreslog sambon detta.
Han hade dock andra planer (en date med dataspelet).

Ok tänkte jag då får jag ju välja själv och vad funkar bättre en grådassig januarikväll än en riktigt mysig romantisk kärleksfilm, en sån där som man kan halvslöa till och  sucka sådär kärlekskrankt och önska sig själv in i tvn till...

Efter att länge och väl valt mellan diverse romantiska filmer valde jag tillslut ut en som jag hade hört om ,men inte sett.

Faktum är att det var en av de absolut sötaste kärleksfilmer som jag någonsin sett, den berörde mig verligen i hjärtat.
Den handlade om två unga människor som träffas en sommar under ett säsongsarbete, de båda blir kära i varandra, men när sommaren är slut skiljs de åt för att inte träffas igen förrän flera år senare och då är en av dem gift och har två barn.

Deras kärlek till varandra är dock så stark att de inleder en kärleksrelaion som håller i sig under många år, bakom ryggen på sina familjer.
Den ena vill att de ska ge upp sina familjer och leva tilsammans, men den andre vågar inte det på grung av rädsla för vad andra ska tycka.
Filmen slutar med att en av dem dör (snyft)
Att två människor kan älska varandra så innerligt ,och ändå aldrig riktigt få varandra på grund av samhällets kontroversiella syn på hur man ska leva.
Filmen  heter brokeback mountin och handlar om två män som älskar varandra, men den skulle lika gärna kunnat handla om en man och en kvinna med olika etnisk tillhörighet eller varför inte från olika social bakgrund.

Alla föds vi med förmågan att älska och rättigheten att bli älskad oavsett vem eller utav vem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0