Mamma!!nu flyttar jag...

Min lilla 7 åring är på mer än ett sätt lik Lotta på bråkmakargatan..
Förutom att hon ser ut som Lotta så har hon  en förmåga att bete sig exakt likadant (Astrid Lindgren visste nog hur små flickor i allmänhet beter sig när hon skrev den boken)

Hon är inne i en sån där otroligt jobbig period när allt som händer är en konspiration mot henne (tycker hon själv alltså)
Allt som vi tar oss för är fel, om jag tar fram en rod tröjja ska hon ha en blå ,om jag tar fram en blå ska hon ha en röd.
Ska vi iväg någonstans vet man att det tar en mindre evighet innan lilla fröken är nöjd.
Att kamma lilla fröken är näst intill en omöjlighet utan att ställa till ett världs krig.
-ni bryr er inte om mig längre, (när man inte orkar lyssna den 87e gången hon berättar samma sak)
-jag ska ringa till polisen för ni ger inte mig nån mat(när man frågat henne typ 30 gånger om hon är hungrig, tagit bort kvällsmaten och det är dags att lägga sig DÅ ska hon äta.

Nu i kväll packade hon sin lilla väska och flyttade ut på gården....(anledningen var att hon inte fick fortsätta att rita trotts att klockan redan var en bra bit över 22 och resten av familjen ville sova)
-jag tänker aldrig flytta hem igen för ni bryr er inte om mig...ni bryr er bara om Flisan

Nåja när hon hade bott på gården ungefär 5 minuter flyttade hon hem igen.
-men bara tills i morgon för då flyttar jag igen om jag inte får äta glass till frukost, så det så!

Ja, hon väljer verkligen att ta alla konflikter som år att ta denna lilla madam, men det är väl bara att härda ut och hoppas att man vid familje middagar i framtiden kan sitta runt bordet och skratta åt det...
Min lilla Lotta!!! vad skulle jag fylla mina dagar med om jag inte hade dig:)


Kommentarer
Postat av: Mormor

Emilia är sin mamma upp i dagen - då när hon var

sju år

2008-06-24 @ 23:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0