Upphör aldrig att förvånas....

....över hur vuxna människor kan bete sig.
Idag var det klassfotboll i Skara, det innebär att alla klasser i alla skolor i kommunen spelar en turnering mot dem i motsvarande årskurs.
Det är helt frivilligt så man måste inte vara med om man inte vill.

Min älsta dotter spelade med sin klass dvs. åk 4, tilsammans med 6 tjejjer och 3 killar.
De förlorade sin första match med 6-0 och sin andra med 3-0 och sin trede med 2-0.
Ok laget var kanske inte jätte nöjda med sin insats efter tre förluster, men då vann de sin sista match med 4-0 och all besvikelse var som bortblåst, de var hur nöjda som helst och det var ju skönt och se att de faktiskt gladdes mer åt en vinst är besvikelse över 3 förluster.

Det som jag egentligen vill komma till är hur många föräldrar och vuxna som faktiskt borde gå hem och skämmas efter en sån här dag.
Ett av de lag som min dotters klass spelade mot (jag nämner inga namn) hade vunnit sina två första matcher och leder över min dotters lag med 2 mål ändå står det en vuxen karl vid min sida och gapar och skriker att de är dumma i huvet, att de är blinda, att våran målvakt borde köpa en lott och en hel hoper andra väligt illa passade haranger.
Hallå det handlar om 10-11 åringar varav hälften av dom aldrig har spelat en fotbollsmatch i sitt liv.

Nej du gubbe, du borde verkligen skämmas ordentligt och du är tyvärr inte den enda jag har hört stå och gapa glåpord över lag idag,




Kommentarer
Postat av: Peter

Det är tragiskt, de gör ju det för att det är roligt och inget annat. Så va det inte idag på Islandshästtävlingen, trots att det va på fullaste allvar ;)

2008-05-24 @ 21:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0