miss perfect mom...

För några veckor sen så var jag på ett praktikbesök i Lidköping.
när jag var klar med besöket var det närmare lunch dags och jag tänkte då passa på att ta nåt lätt på nåt av cafeerna i stan.

Det var rätt så mycket folk där just då men jag lyckades komma just när några var på väg att gå så jag slog mig ner med en tidning som sällskap.

Om man går och fikar mitt på dan mitt i veckan i en mellanstor stad i sverige märker man ganska snart att cafet till största del är belamrat av mammalediga mammor nånstans  i trettio års åldern med små söta bebisar i polarn och pyret dressar, så var också fallet den här dagen.

Vid ett bord precis bakom mig satt ett gäng på 5 mammor med varsin bäbis i knät och nyfiken som man är kunde jag inte låta bli att lyssna på samtalet.

Det diskuterades baby overaller och huruvida det var bra att köpa billigt eller dyrt.
Efter en stunds diskussion kom de alla överens om att man absolut inte skulle snåla när det gällde bebbens första overall det var p.o.p eller reima som var klart bäst de hade allihopa hört.....
Jag smålog lite för mig själv och tänkte att det nog var kanska onödigt att köpa overall för 1200:- till bebis som ändå kommer att sitta i vagnen med åkpåse hela vintern, men så kom jag ihåg hur det egentligen var att sitta där med en massa mammor som man egentligen inte känner så bra
För det är ju så att alla ens kompisar råkar ju inte automatiskt bli mammor samtidigt  som man själv, så det får ju bli såna som man lär känna genom föräldrargrupper och bb som man får hänga med de där månaderna....

När man plötsligt börjar umgås med folk som man normalt inte väljer att umgås med, och när ens vanliga identitet suddas ut för att bara bli bebis mamma identiteten.
När man sitter där och fikar, pratar om bebbens nya tänder och att h*n är så duktig på att äta puremat i burk och dessuom faktiskt snart kan sitta utan stöd, är det inte så himla lätt att gå emot de andra när det gäller sånt som är så "viktigt" som overaller.
Tycker de andra att p.o.p overallen är bäst då är det så, sen kanske man smyger iväg och köper en på Ullared i allafall men där och då håller man liksom med.

Allt för att vara den perfekta mamman och inte tappa ansiktet..................













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0