True blood.....

Häromdan skrev  jag att jag skulle se ett par avsnitt av den nya amerikanska poppis serien TRUE BLOOD , den har ju fått rätt bra kritik over there så jag tänkte att, wtf...jag ger den en chans!!

Nu har jag sett  de två första avsnitten och tycker väl sådär, men har inte gett upp än, har sex avsnitt till och se innan jag bestämmer mig för om det ska bli fler eller ej.
Får se när jag hinner kolla på dem bara, jag har idag konstaterat att jag tycker att det är för få timmar på ett dygn , jag hinner inte med allt som jag vill göra:(


True Blood är en amerikansk dramaserie från 2008 skapad av Alan Ball, mannen bakom den populära och kritikerrosade dramaserien Six Feet Under. Serien är baserad på böckerna om Southern Vampire Mysteries av författaren Charlaine Harris.


Serien utspelar sig i den fiktiva småstaden Bon Temps i Lousiana, i en tid där vampyryr lever sida vid sida med människor, efter att en japansk forskare lyckats framställa ett syntetiskt blodalternativ som säljs under varumärket "Tru Blood".
Vampyrer behöver därför inte längre leva i det fördolda och livnära sig på mänskligt blod. De har gått ut och förklarat att de vill leva i samförstånd med vanliga människor, vilket hörsammats av lagstiftarna som gett dem samma lagstadgande rättigheter och skyldigheter som andra medborgare, trots att många människor ser på vampyrer med skepsis och rädsla.
Servitrisen Sookie Stackhouse (Anna Paquin), som även har förmågan att höra andras tankar, förälskar sig i den 173-årige vampyren Bill Compton (Stephen Moyer) vilket får henne att framstå som ännu mer avvikande än tidigare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är utmanad att skriva önskelista... :p Titta i min blogg så förstår du.. ;)

2008-11-23 @ 22:12:04
URL: http://baccus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0