En cappucino på cafe i rimini.....

Jag som aldrig förut varit i Italien, hade egentligen inga förväntningar.
Jag hade hört att italienarna var dåliga på engelska nästan helt utan kunskaper i språket så om man ville ha kontakt var man helt enkelt tvungen att ta det på italienska.

Jag har ju varit i Frankrike och där blir dom rent av förbannade om man inte pratar franska, så jag tänkte att det nog var ungefär likadant i Italien.
Detta visade sig vara helt fel....visserligen är italienarna dåliga på engelska, men de försökte verkligen och var hur trevliga som helst, nästan överallt.

Man blev oerhört väl behandlad och man förstod ganska snabbt att svenskarna har ett bra ryckte om sig i italien.

en annan sak som jag hör innan jag kom dit, var att pizzan inte smakade lika bra som i sverige.......inte heller det var sant för nu har jag ätit den godaste pizzan i mitt liv.....i Italien:D

Små kullerstens gator, med mysiga små resturanger och cafeer, nära till srtanden, skoaffärer i varenda hörn.....hm, skulle definitivt kunna vänja mig vid att bo i Rimini.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0