Tupperware party:P

Idag har jag varit på nåt så himla tantigt som Tupperware party.P

En hög med fruntimmer som sitter runt väggarna i ett vardagsrum och lyssnar på en försäljare som försöker att övertala verenda tant i rummet om att man i stort sett inte kan överleva utan dessa rent ut sagt svindyra plastprylarna.

Grannfrun som stod som värd för spektaklet fick en "värdinnegåva" i forn av en helt fantastiskt onödig pryl som en SALLADS SLUNGA!!! (en form av skål med vev som snurrar närbehållaren där då salladen ska ligga och vips blir den ren) hm, vad är det för fel att skölja sallad i durkslag??

När försäljarkvinnan har pratat färdigt och för hoppningsvis fått de flesta deltagare att tro att man bara måååste köpa en silicon form eller multikanna eller att man faktiskt inte kan vara utan en chilifruktförvaringsbox, är det då dags att börja handla......
......som vanligt känner man ju nån sorts tvång att köpa nåt, jag letade ganska länge och tillslut köpte jag nån sorts rivjärn som man kan ha när man gör Janssonsfrestelse!!!!och det gör man ju så himla ofta:P 300 spänn kostade den så jag räknade snabbt ut att om ungefär 10 år har jag kanske tjänat in den i arbete....

Men det var iallafall goda leverpastej mackor!!!


Kommentarer
Postat av: Peter

Jag tycker i alla fall att Tuppeware är bra grejer. Visst finns det onödiga saker, men oxå en hel del bra grejer. Bara de slutar med fula färger ;)

Själv brukar jag skicka mamma på att köpa på partyn så slipper jag ;)

2009-05-15 @ 09:01:15
URL: http://mrsolu.blogg.se/
Postat av: johanna

He he, smart att skicka mamma ska nog göra det nästa gång:P

Kram

2009-05-15 @ 09:14:57
Postat av: Jos

HAHAHAHA :D

2009-05-15 @ 19:01:02
URL: http://zarabi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0