Utvecklingssamtal

I går var det utvecklingssamtal för stora dottern som går i femman.
De har just haft nationella prov och det har visat sig att hon inte har några som helst problem i skolan utan har fixat allt med bravur...PUST!!!

Syslöjd/hemkunskaps fröken hade dock en liten anmärkning då hon tycker att dottern+ två andra flickor i klassen har en tendens att gadda ihop sig och trakka killarna, hon tyckte att de ska lämna killarna ifred och inte vara så himla sura hela tiden.
Däremot tyckte hon att i hemkunskapen fungerade det jätte bra för där jobbar hon ihop med en kille som heter A.
Hon uttryckte att hon tycker att dottern jobbade bra och hade ordning på killen....

jag satt ganska passiv utan att invända, men frågade dottern när vi var påväg hem om vad syslöjdsfröken hade menat.
Hon förklarade då att killarna för det mesta bara springer runt och bråkar och att det inte är så konstigt att de blir sura.

Tjejerna är tydligen fortfarande tvungna att hålla ordning på killarna och när dom protesterar får dom skäll för att de vill ha arbetsro...ja ja ingen större skillnad från när jag gick i skolan alltså.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Då vet jag vad jag har att vänta....Utgårifrån att K är en av de sura tjejerna som ska sluta trakka killarna. Jag hade i och för sig inte väntat mej ngt annat från den läraren!!!

2009-05-08 @ 15:21:46
Postat av: Elenor

Kära nån, jag blir mörkrädd, jag har jobbat i 30 år med barn, har ju 4 egna killar och 2 prinsessbarnbarn, inte trodde jag att det skulle finnas kvar dinosaurielärare som helt missat allt vad genus heter, och jag vill inte vara en mamma med pojkar som beter sig så, det är ju också diskriminerande mot dom för hur mycket läs dom sig? Be läraren ringa till Flisans farmor! Kram Genuspedagog,(och farmor förstås).

2009-05-09 @ 16:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0