Jag vill hellre ha en snigel på ögat tack!!!

Alla hushåll som har tv-mottagare ska enligt lag betala tv-avgift. På så sätt är alla med och bidrar till radio och tv som är fri från kommersiell och politisk påverkan.

Jaha??
Varenda kväll som jag sitter framför burken och smågäspar till nåt kommersiellt och politiskt påverkat program, är jag lika irriterad över reklamen som kommer i tiominuters intervaller.

Men tänker jag. om det inte hade varit för reklamen så hade man ju aldrig haft förmånen att få vara med och se när de stackars ensamma mammorna hittar sitt lammkött, eh, förlåt kärlek!!

Eller när de stackars bönderna som gått kroggatan upp och ner i åratal utan att ha funnit lyckan plötsligt har en hel hoper kvigor eftersig.

För att inte tala om att man missat möjligheten att se nedantade Anna Books bröstoperation på bästa sändningstid, barnen höll på att sätta kvällsmackan i halsen.....

TACK!!! radiotjänst för att ni ger mig förmånen att betala 2 076 kronor per år för detta!!!

Men jag undrar om jag kanske skulle kunna få en snigel på ögat istället......




Kommentarer
Postat av: Peter

Visst är det dumt. Det ända bra som pengarna går till är P3 Star och P3 Svea. Fast jag skulle kunna lysna på liknande någon annan stans oxå utan att betala något.

Så vill dom nu ha pengar till SVT & SR borde de ta det på skatten istället för att vara otrevliga mot alla de ringer...

2009-11-04 @ 08:28:16
URL: http://mrsolu.blogg.se/
Postat av: Carina med Nappe

Skulle vara jätte roligt att träffas. Ni är välkomna och komma och träffa Nappe och My Little. och Zafira med såklart. Säg bara till innan så kan vi baka något...



kram

Carina

2009-11-04 @ 17:16:25
URL: http://chjensen.se
Postat av: Anonym

Men Johanna - det vi betalar till är ju de reklam-

fria kanalerna. Det är ju för att vi ska slippa

reklamfinansiering som vi betalar TV-avgift. Sedan

kunde ju i o f sig programmen vara bättre om man får önska något.

2009-11-05 @ 17:54:36
Postat av: modern

Men Johanna! Det är ju för de reklamfria kanalerna vi betalar. För att vi ska slippa reklam-finanseriade program. Sen kan man ju önska att de

reklamfinansierade kanalerna hade bättre program men det är en annan sak.

2009-11-05 @ 17:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0