sista sommardan...........

Idag är det sista dan på mitt sommarlov:)
Det märks liksom att hösten är på gång för kvällarna är inte längre ljusa och det är en annan vind som blåser.

När man var liten så verkade sommarlovet som om det var en evighet långt, och sista kvällen innan skolan startade för terminen så var det svårt att sova, nya skolväskan packad med diverse pennor och suddisar, man var lite spänd på om det kanske kom nån ny i klassen eller man kanske fick nån ny lärare.

Första dagen på höstterminen fick man alltid ett papper framför sig och fröken gav order om att man skulle skriva vad man hade gjort på sommarlovet och det var alltid lika svårt att komma på.

Jag kommer ihåg mitt sista sommarlov, det allra sista efter gymnaiet.

Jag var 17 år jobbade på Skara sommarland, bodde fortfarande hemma vilket innebar att alla pengar jag tjänade oavkortat gick till kläder,kläder, kläder, skor och sprit (vilket inte allid var så billigt eftersom utköparen ville ha en slant för besväret)
Fester var det nästan varje kväll.

Det var ett av de bästa sommarlov jag haft, kanske beror det på att det var just det allra sista innan man var tvungen att börja ta saker på allvar, det var då man tänkte på hur livet skulle bli och man hade fortfarande hade bollen och kunde välja var man skulle passa den...

Jag skulle absolut inte vilja vara 17 igen men jag kulle vilja ha den där bollen en gång till, kanske jag skulle spelat annorlunda idag????  Vem vet

Kommentarer
Postat av: Peter

HeHe, dom pratade just om detta på kvällspasset på P# ikväll. Om skolväskan som var packad med ny vässade pennor och suddisar. Och de nämde oxå denna första uppgift efter sommarlovet att just skriva om vad man har gjort på sommarlovet. Det när en klassiker helt enkel.

2008-08-08 @ 22:25:00
Postat av: Anonym

Ja det är verkligen en klassiker, man kommer i håg det som om det var igår:)

2008-08-08 @ 22:34:05
Postat av: J

Ja det är verkligen en klassiker, man kommer i håg det som om det var igår:)

2008-08-08 @ 22:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0