970208kl 11.14 förändrades mitt liv för alltid...

8 februari 1997 är dagen jag aldrig glömmer.
Det var nämligen då jag tog steget in i vuxenvärlden på riktigt...jag blev mamma!
En flicka blev det Felicia även kallad "Flisan" 3860 g och 53 cm.
 

Föresten vuxen vet jag inte om jag var, är inte det än kan jag tycka, men jag tog i allafall ett litet kliv in i den delen av livet 24 år gammal.

Att första gången uppleva en förlossning var en omtumlande men fantastisk upplevelse och jag kommer fortfarande ihåg det som om det var igår.


Känslan när hon föddes kan inte beskrivas i ord.
Jag kan fortfarande känna mig smått avis på förstagångsmammor som har denna obeskrivliga upplevelse framför sig.

Flisan var en mycket  mycket lätt bäbis att ha och göra med, för det mesta lugn, glad och nöjd.
Sov mycket och skrek lite.

Idag fyller min bäbis 11 år och har blivit stora damen, duktig på det mesta hon företar sig och tar skolan på allvar, jag vet inte hur men det verkar som om vi lyckats uppfostra henne väl.

På fritiden är det hästar som gäller, måste väl erkänna att det inte är en slump som gjort att hon valt att  utöva denna sport, mitt intresse har smittat av sig och även blivit mina flickors.

När Flisan blir stor vill hon bli veterinär

image43
Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa            
en mor och far kan få.

En dotter kan förtjusa
från början med sin charm
Och gärna blir hon buren
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna
på att bara vara rar.
Och livet har så mycket
som lockar och som drar.
 
Den tiden går så fort
från liten tjej till stor.
Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tror.

Grattis på födelsedagen älskade Flisan!!!!!!!!!!!!

image44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0