Tur i oturen eller otur i turen??

Som min vän Å sriver i sin blogg:

Ibland funderar man. Funderar över om allt har en mening. Om ödet finns och om meningen är att ödet ser att man behöver vara med om allt det där som sker. Både positivt och negativt.

Jag är ju känd som otursfågeln. Men även andra i min närhet tycks ha samma otur som jag. Men då är vi också ganska lika. Jag och kvinnan J. Lika i vårt sätt att ta livet, att handskas med berg och dalbanan, lika i våra värderingar, lika i vårt sätt att se på situationer och andra människor.

Är man lika bara sådär helt apropå? Eller handlar det om den man formats till genom upplevelser i livet?
Jag vet inte... Visst har vi en liknande bakgrund på många sätt, men samtidigt har vi flera delar i den som är så otroligt annorlunda.

Om man börjar fundera på ödet, saker som sker och söker logiska förklaringar, ja, då blir man nipprig!

Jag tror inte på någon logisk förklaring till saker som händer , men däremot tror jag att det är för att man är som man är som gör att det blir som det blir...

....kanske ska man fokusera mer på det som är positivt och se alla upplevelser i livet som lärdomar......oavsett om det är bra eller dåligt.

...kanske är det så att när oturen är framme har man egentligen tur att det inte blev värre.............

Glöm dagens bekymmer, i morgon kommer nya.........eller inte........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0