010103 en speciell dag...

Egentligen skulle hon varit född år 0, min minsting.
30 December 2000 var datumet satt till, men hon tänkte väl redan där i magen att det var smartare att fylla år i januari än i december.

...och så blev det, någon gång runt 18 tiden för exakt 7 år sedan satte värkarna igång, vid 01.00 åkte vi till Lidköping, massor av snö var det vill jag minnas.

kl 04.52 den 3 januari 2001  kom hon ut min lilla tjej 3540 g och 52 cm lång.
Vid det ögonblicket var vi plötsligt tvåbarns föräldrar och Flisan storasyster.

Hon visade redan direkt viket humör hon hade, när stora syster föddes sov hon i stort sett hela tiden de första dygnen, men inte den här, hon sov nästan inte överhuvud taget.... hm.

Nåja det gick över efter ett tag och så här i efterhand är det glömt och förlåtet.

Nu har "Emilia" som hon heter börjat skolan och har visat sig vara en bestämd dam, hennes stora passion i livet är djur i alla former och storlekar speciellt KATTER.
När hon blir stor vill hon bli veterinär eller hårfrisörska.



Till Millan

Jag önskar dig inte guld, mitt barn

ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv

och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,

men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått

och vänner att lita på.


Jag älskar dig min lilla trollunge!!!! GRATTIS PÅ 7ÅRS DAGEN
image20



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0