bortskämd eller ej.......

När jag var liten var jag nog ganska bortskämd, det är jag nog fortfarande, men jag var inte bortskämd på det viset att jag alltid fick allt jag pekade på eller att jag alltid fick dom dyraste kläderna, nä jag var nog bortsämd på det viset att fick lära mig att man inte bara kan få allt man vill ha utan motivation och det lärde mig att verkligen uppskatta och känna glädje när man fick nånting man önskat sig.
Jag menar tänk när man var liten och skulle somna dagen innan julafton eller födelsedagen, det pirret i magen man hade.......undrar om jag får det där jag önskade mig, det pirret skulle jag inte vilja vara utan.
Jag hade en kompis som var ensam barn och som i stort sett alltid fick det hon ville ha, jag var grymt avis men hon behövde ju aldrig önska sig saker utan fick dem ändå.

Jag kommer ihåg ett tillfälle när jag som liten inte fick vara med de stora barnen utan hamnade utanför, det var en sommarkväll vill jag minnas och jag försökte förbrilt muta mig till deras vänskap med varenda puttekula jag ägde, min mamma stod väl förmodligen i trädgården och såg alltihop och tyckte väl så synd om mig att hon ropade in mig.
Väl inne i hallen sa hon...-strunta i dom där och följ med till kiosken och välj precis vad du vill ha...
Lyckan var fullkomlig, jag fick välja och vraka precis vad jag ville...

Det var ju ingen stor grej egentligen , men ett minne som sitter kvar av nån anledning.

Mina egna barn är nog också ganska bortskämda, men jag hoppas att dom också ska lära sig att känna glädje över saker som får för det blir ju så mycket roligare då.
Dessutom hoppas jag att dom också ska känna det där pirret i magen....


Jag har ju som sagt letat efter kort idag.....här går jag i trean:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0