Beskyddarinstinkt...

Min 11 åriga dotter är väldigt duktig på det mesta hon företar sig och om det är något som 11 åringar i dagens samhälle gärna företar sig så är det att använda datorn för diverse konversationer med gud och alla människor genom msn, bilddagboken , stallet.se osv.
Maskinskrivningslektionerna som jag fick i skolan kan slänga sig i väggen för nu vet ungarna redan i förstaklass hur man skriver på tangentbordet på snabbast möjliga vis.

Jag som egentligen är ganska emot för mycket regler i min uppfostarn av mina barn efterson jag anser att de bör lära sig att tänka själva och lära av sina misstag i det sociala samspelet med människor, har ändå känt mig tvungen att ta kommandot över vad barnen gör med datorn då jag till min fasa upptäckte vilken sorts språk som används barnen emellan på bilddagboken och msn...

Sånt som för bara 10 år sedan skulle ha setts som ren och skär mobbning är i nuläget vardagsmat för barnen.
Min dotter hade på bilddagboken fått kommentarar som "hur orkar du leva med att vara så ful som du är"  eller
" tror du att du är nåt, din lilla tönt"  "Jag hatar dig, bara för att du är så ful" och detta är bara några av de kommentarar som jag till min fasa fick läsa.
Upphovs mannen eller männen till dessa rader håller sig naturligtvis anonyma, annars hade jag inom en minut ringt upp föräldrar till dessa barn.

Det värsta av allt är att barnen inte verkar bry sig om att bli kommenterade på detta vis, det har blivit vardagsmat att bli påhoppad anonymt. -Bryr mig inte, varar min dotter.
Nähä!!! men det gör din mamma , så nu blir det kodlås på bilddagboken, bara så du vet...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0