Till min vän.......

En söndag i maj, en stor hage med härligt grönt aldeles färskt gräs tre vänner som inte har kännt varandra särskilt länge men som har märbart trevligt  i hop, arbetar tillsammans för att sätta upp stolpar som ramlat ned under vintern.
Två barn och två hundar tumlar omkring i gröngräset, liksom som om de provade funktionen innan hästarna ska släppas.
Det är en av de där första riktigt varma sommardagarna, himlen är klarblå och solen lyser sådär som den bara kan göra en dag i maj.

När jag ser mina barn springa omkring och leka med hundarna i gröngräset slår det mig vilken otrolig tur vi har som har möjlighet till allt detta, Emilia kan leka med hundarna i timmar och tröttnar aldrig.
Vi känner oss alltid välkomna in i ditt hus.

Det slår mig att allt detta har vi tack vare dig min vän och jag känner allt som oftast att jag inte kan gottgöra nog för allt, det känns helatiden som om jag vill göra mer, hjälpa till mer för att underlätta, men tiden räcker inte alltid till.
Jag hoppas att du förstår hur tacksamma vi är...

KRAM


Kommentarer
Postat av: Anonym

Att ni alltid känner er välkomna i mitt hus, det är belöning nog. Det är sådant som får mitt hjärta att bli varmt, och mina ögon att bli fuktiga. Ni hör ju hit! Min lilla familj...

2008-05-17 @ 22:07:27
URL: http://rik.blogg.se
Postat av: Peter

Du är inte den ända som tycker om att vara på detta ställe. Att sitta i en lägenhet med begränsade möjligheter får än att sakna det där vardagliga på en gård. Saker som kanske inte är direkt roliga, men dock så saknar man dem. Gör man dessutom med trevliga människor runt om sig så blir det jätte kul. Och som sagt så vill man bara göra mer för att få tillgång till dessa möjligheter.

2008-05-18 @ 16:05:01
Postat av: Anonym

Älskade älskade vänner... ni är som syskon, och jag får ofta tårar i ögonen då jag blir medveten om vad jag har i er.

2008-05-22 @ 10:31:34
URL: http://rik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0