Vänskap?

Hur definierar man vänskap??

"Vänskap är en relation mellan personer.
Denna relation kan grunda sig i tex pålitlighet eller Kärlek,  många menar att man i vänskap ska kunna lita på varandra och kunna dela hemligheter utan att de avslöjas.

Vänskap anses som det finaste bandet mellan många personer i världen.

Eftersom de allra flesta forskarna (psykologiska som biologiska) menar att människan är ett flockdjur , och behöver sociala  kontakter med andra människor, så är vänskap väldigt viktigt."

Hur vet man då att en vän är en vän?
Kan man ha hur många vänner som helst?
Kan man värdera sina vänner, eller dela in dem i olika fack?

 Fack 1. Vänner som man kan tala med allting om ( då menar jag verkligen allt) skratta och gråta med.

Fack 2. vänner som man fikar umgås och har enbart kul med.

Fack 3. vänner som man helt enkelt har haft länge och som man egentligen inte umgås med så mycket men vet att man alltid har kvar oavsett vad som händer.

Alla tre facken är oerhört viktiga och kan inte på något sätt mäta sig med varandra, man kan alltså inte värdera sina vänner.

Man känner oftast på sig vilka som är ens vänner, men visst kan man bli sårad och besviken och jag antar att man själv nog har sårat och svikit  nån gång.

Men det är väl egentligen det som är vänskap på riktigt , att man kan förlåta och gå vidare, att man kan se sina egna svagheter i en annans och inse att man själv inte är perfekt.
 
Jag har massor av vänner i alla fack och jag får hela tiden nya, nya vänner i olika åldrar vilket berikar mig som människa, jag är otroligt glad för det och hoppas att mina vänner är glada för min vänskap tillbaka:)

Puss på er !!!!!!!!!!!

 

VÄNNER!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0