Det är så dags att börja fundera NU!!!

Det är väl ingen nyhet för någon som bor i detta land att sverige just nu står inför den största ekonomiska krisen på 15 år.
Plötsligt är arbetslösheten bland yngre arbetskraft rekord hög och den äldre generationen svarar med att gå ur A kassan.
framför allt inom den ofentliga sektorn där man har las listor.
De som tillexempel jobbat inom vården i 25 år är inte särskilt oroliga för att bli arbetslösa och vill därför inte vara med att betala för arbetslösheten.
De rika i landet blir allt rikare och de fattiga blir allt fattigare,  segregationen ökar mer och mer och klasskillnaderna blir bara större och större.
 Först NU!!! funderar sittande regeringen på vilka åtgärder som behövs!!! hallå nu är det väl lite försent att börja fundera???


"Nu mina svensson vänner i medelklassen är det dags att hålla i slantarna, det stundar hårdare tider...."

Kommentarer
Postat av: Peter

Och det löjligaste är att de som har jobb jobbar sig till döds då andra inte har något jobb alls. Någon får med glädje ta delar av mitt jobb. Kruxet är att det är faktiskt inte så lätt att hitta en passande person för uppdraget.

Så skulle det finnas någon där ute som har goda programmeringskunskaper med bra kundförståelse och inte insnöad i teknik utan sätter användaren i första hand och anpassar tekniken efter det så hör av er. Jag har förstått att denna kategorin är inte så vanlig, eller åtminstone inte så lätt att fåtag på :(

2008-11-03 @ 22:10:54
URL: http://mrsolu.blogg.se/
Postat av: tanja

Ja, det här med jobb, Jag får gå den 21 dec vilken fin julklapp. Många tårar har rullat på min kind.

2008-11-04 @ 09:50:23
Postat av: Johanna

Nej!!!

va tråkigt, du som trivdes så bra:(

Ja det är tuffa tider framöver...



Kram

2008-11-04 @ 09:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0