Påsk kärring dags....

När Felicia gick i tvåan gjorde klassen ett besök i domkyrkan lagom till påsk och en präst berättade för barnen om jesus och hela den där historien om korsfästelsen osv....

Eftersom jag själv inte alls tror på gud och den biten så hade vi inte pratat om det hemma överhuvud taget.
Den kvällen kunde inte Flisan sova och var jätte ledsen, jag var helt oförstående och började tillslut bli rätt irriterad över att hon inte kunde somna, då började hon gråta helt hejdlöst.

-men snälla vännen vad är det som är så himla jobbigt, är det nåt som hänt i skolan? är det nån som har varit elak mot dej? frågade jag.....

Svaret jag efter många om och men fick var...

-jag gråter ju för att jesus dog, dom var jätte elaka mot han och han blev uppspikad på ett kors så det kom massor med blod, han fick bära upp korset själv ända upp det är ju jätte synd om han.....

Det fick mig att tänka på dom där stackars skolbaren som säkert stod där aldeles stela av förskräckelse och fick höra den här hemska historien, tycker att det var lite onödigt faktiskt.

Men GLAD PÅSK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0