Otäcka saker...

Min 9 åring hade lite svårt att sova för några veckor sen, jag satte mig  bredvid i sängen och frågade var det var som tyngde henne.
Som vanligt fick jag svaret att det inte var nånting, men jag såg ju så klart att det var något.
tillslut kröp det fram att några av kompisarna brukar låsa in sig på toan berätta otäcka saker.

Jag trodde ju såklart att det hade med döden och spöken att göra som det brukar och började förklara att det inte är något att oroasig för.

Jag sa godnatt och hoppades att hon skulle nöja sig med min förklaring om att spöken inte finns osv...

Men denna kväll var det inte alls så himla lätt att få henne att somna, när jag gick in i rummet för tredja gången och bad henne berätta var det verkligen var för nåt otäckt de berättade, sa hon med gråten i halsen...

- dom berättar hur man gör barn och sånt...... och det vill inte jag veta!!!!

oj oj vilket hemskt uppvaknande ur barndommens ovetande bubbla:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0