Å så kom Alice

Lika bra att fortsätta då när man har kommit i gång:P
En ganska så stor sak som faktiskt har hänt är ju att lilla alice har kommti till världen, eller till långemossen kanske man kan säga.
Alice är mina vänner Åsa o Jockes lilla dotter som nu har hunnit bli hela 3 månader.
Idag har vi dessutom haft nöjet att få närvara vid Alice ruth christinas dop i forshems kyrka.

Jag är ju inte vidare kyrklig av mig, o jäkligt hes efter en envis förkylning som satt sig i luftrören men jag försökte  ändå på att ta ton under själva psalmsjungandet.
Fick inga klagomål från raden framför och om det berodde på att de av ren artighet låtsades som ingenting eller att de heltenkelt var döva låter jag bli att ta reda på.
Den enda som möjligen hade något att säga om saken var lilla stina som satt i mit knä (eftersom stinas mamma var fadder till Alice) stina började nervöst skruva på sig under sången och valde att flytta över till felicias knä i stället.

Kan tillägga att under psalm nr 2 valde jag att hålla tyst.

Riktigt mysigt är det iallafall att få gosa med lite Alice och det har definitivt fyllt hela den kvot av bebislängtan jag har, inga mer bebisar här det räcker så gott att låna:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0