Jaha då var det dags igen!!!

Jul jul strålande jul glans över grå dimmiga, dassiga, leriga skogar...

Som vanligt när det närmar sig så sitter man här med ambitionen av att hemmet ska var så där jätte mysigt, välstädat och julpyntat i varenda vrå.
Hela huset ska lukta sådär juligt i en blandning av hyacint och  pepparkaksdoft.
Barnen ska vara rentvättade och sitta i soffan med rosa morgonrockar och små mjuka tofflor på fötterna och vänta på att få gå och lägga sig så att det blir julaftons morgon.
När barnen har somnat utan protester ska man sitta  där framför brasan och njuta tilsammans med maken över en flaska vin.
Ute faller snön tyst och ymnigt vargarna ylar i månskenet.
Julklapparna ska ligga där under den fina kalleanka julgranen vackert inslagna med käcka rim skrivna med glitterpenna.......

Som vanligt blev det inte riktigt som man hade tänkt sig....
Ingen knäck iår blev det, inget bak överhuvudtaget blev det.
Hyacinterna jag köpte är nästan överblommade.
Barnen ville inte alls gå och lägga sig, den yngsta är vaken ännu.
Jag har inte slagit in alla julklapparna änn och inga rim blev det heller.
Maken sitter framför tv och kollar fotboll och jag sitter här...
Dimman ligger tät över gårdsplanen och det enda ylande jag hör är katten som vill ut igen...
Behöver jag nämna disken på diskbänken som väntar på att få komma in i diskmaskinen.

Ändå är det något fridfullt trolskt över julenatten, trotts allt kaos blir det jul även i år...
GOD JUL alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0