Grannsämja!!!

De allra flesta människor har grannar av nån form, antingen bor man i lägenhet och har grannar både över, under och vid sidorna, eller kanske i radhus och grannar vägg i vägg.

De allra flesta verkar också störa sig på sina grannar, man stör sig på hög musik, klampande, cigarettrök, ungar som skriker, smällande i dörrar , katter, hundar, felparkerade bilar etc...listan kan bli lång.

Det som dock verkar vara det riktigt stora problemet är när flera hushåll delar tvättstuga, jag har själv bott på ställen där det allt som oftast satt arga lappar om dålig städning och stulna tvätt tider mm.
Det verkar finnas få saker som gör grannar så arga på varandra som tvättstugor.

Nu mera har jag egen tvättmaskin och behöver inte slåss med grannarna om tvättider, men visst fan finns det saker som man stör sig på hos grannarna och säkerligen finns det saker hos mig som stör dem (tro det eller ej) jag är inte perfekt;)

Först och främst stör jag mig på när grannarna och deras ungar står utanför mitt sovrumsfönster kl 06.30 och skriker och vrålar.
Jag stör mig på att mina barn får skulden för att det ligger leksaker spridda utanför våran dörr när det inte är dom som laggt dem där.
Men framför allt stör jag mig på grannar som stör sig på allt allt allt.

He he om det mot all förmodan är någon av mina grannar som läser detta så tar jag mer än gärna emot kritik ,för som saggt är vi förmodligen lika störiga allihop:)



Kommentarer
Postat av: Misen

Ja visst, tvättstugan... Säger bara tvättlud... ;-P

Ja, det är lätt att förlora sig i bebisgrejer... Och vi fick en hel låda av svärmor också... Men, fina grejer så det är man ju glad för. Ha det gott!

2008-08-24 @ 19:20:28
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0