i morgon...

I morgon kl 8.30 tar jag emot mina nya ettor, det är allid lite nervöst, men förmodligen är min nervositet inte hälften så stor som de nya elevernas.
Första dagarna brukar dom vara tysta som möss och knappt svara på tilltal

Jag kommer i håg när jag själv skulle börja på gymnasiet, en hel del massa nya klasskompisar som man aldrig förut hade träffat., dessutom en skola som innehåller 5 gånger så många elever som högstadiet....
man vågade ju knappast öppna käften.

Mina egna barn börjar också skolan i morgon, och hjälp vad fort det har gått, Felicia börjar 5 an och Emilia i 1 an.
Det är bara att innse att man själv också blir äldre fast man inte tänker på det.

Idag skulle barnan rida ut i skogen och jag passade på att hänga med för att kolla om jag hittade nån svamp, och det visar sig finnas gott om kantareller, det är bra för det finns inget godare än en omelett med kantarellstuvning som man plockat ihop till själv...


Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag kommer ihåg en tjej som satt brevid mig första dagen på gymnasiet, hon var inte knäpptyst.....

Ha ha skämt o sido det var ju nästan igår.

2008-08-18 @ 18:58:07
Postat av: Johanna

Ha Ha...nä det var tur att jag hade dig där den dan:)

2008-08-18 @ 19:57:51
URL: http://superkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0