Ensamhet...

Sitter här vid min dator på jobbet, resten av kollegiet är i göteborg på föreläsning, och de enda ljud jag hör är det difusa radioljudet från målar crewet i korridoren utanför dörren.

Jag har en del uppgifter som jag tänkt att klara av under dan, men nu har jag bestämt mig för att ta kaffepaus och det finns ju ingen annan att umgås med här så det får väl bli datorn då.

Häromdan träffade jag en elev på stan och jag frågade som brukligt är hur sommaren varit, -jo då rätt ok fick jag till svar.
Har du sommarjobbat? frågade jag, - näe jag fick inget jobb......

För typ 18 år sen när jag själv var i den åldern var det inget snack om saken, alla sommarjobbade och det fanns jobb till alla som ville, men idag måste man känna nån och ha goda kontakter för få nåt.

Det kan inte vara så himla roligt och gå omkring i stan en hel sommar utan pengar, ingen bil att ta sig nånstans, kanske inga kompisar.

Det slog mig att det faktiskt finns ganska många, gamla som unga som pustar ut nu när sommaren är över och allt blir som vanligt igen.
Alla tycker inte att det är så förbannat roligt att vara ledig utan för en del är semester bara en enda lång plåga av ensamhet.



Nä nu måste jag jobba lite igen.....

Kommentarer
Postat av: Misen

Verkligen! Vad roligt med en lite kattunge. Jag skulle ha tagit en i ett hjärtslag om vi hade lite större och inte precis ska få barn. Ha en bra dag!

2008-08-15 @ 10:44:25
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Tezz

Visst är det så, synd att inte alla ungdomar som vill kan få sommarjobb. När jag var yngre fanns det i alla fall alltid sommarjobb genom kommunen i tre-fyra veckor, och även om det inte gav så jättemycket betalt så fick man åtminstone fickpengar så att man kunde göra något annat än att bara sitta hemma under sommarlovet.

2008-08-16 @ 12:57:39
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0