Hur ska man vara.......

..för att vara en bra förälder?

Vad bör man se till att barnen har med sig från barndomen?

Det är naturligtvis inte ett svar på den frågan, finns nog dessutom väldigt olika åsikter om vad som är rätt eller fel.
Jag har nog inte ens nån egen filosofi när det gäller hur jag ska uppfostra mina barn, tror inte det iallafall.
Men om jag tänker efter så har jag en del kriterier som jag tänkte försöka förmedla till dem.

När barnen ska stå på egna ben:
Jag vill att dom ska vara självständiga individer, som inte dukar under för minsta motgång.
Jag vill att dom ska veta att ingenting är omöjligt, vill man nånting så ska man i möjligaste mån försöka ta sig dit.
Jag vill att dom ska vara ödmjuka inför andras åsikter med ändå stå för sina.
Jag vill att dom ska veta att vi finns där för dem oavsett vad som händer.

Även om man ibland inte uttalar orden så vill jag att dom alltid ska veta att dom är älskade av båda sina föräldrar.....

Jag vet också att jag är långt ifrån perfekt, men det vill jag också att de ska veta att man inte heller behöver vara...


Åh, vad det låter som en klyscha men det bjuder jag på:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0