Saker vi minns....

Vi som är födda på 70 talet alltså:)

Frotte

barnvagn i Manchester,

graningestövlar,
näbbstövlar,

velour,
collage tröjor med långa muddar,
 kalasbyxor,
"snöbollsmössor",
chinaskor,

träskor,
rosa fuskpäls,
Stenmarksmössor,

sockiplast,
jeansjacka med pins,
hemmastickade Islandstjöjor,
jeans med insydda rivärer i sidorna- helst lite trasiga med klotter på,
Salomonryggsäck,

BALL-tröjor,
Takano overall, eller kopian Taikini,
pumps i pastellfärger,
mockasiner,

hockeyfrilla,

permanent,
Jane-Hellen schampo,

ballongbyxor,
Ivanhoe tjöjor,
breda resårskärp,
axelvaddar,

uppspejad lugg,
lappade jeans,
 
seglarskor,

snowjoggers,

ullkavaj,
converse


cyckelbyxor mm.

Kommentarer
Postat av: ulrika

Ja men permanent behövde inte du iallafall. Minns att du sa till mig -du har så fint platt hår. Platt vat alltså ordet. Inte kul på 80 talet kan jag säga. Du med dina fina korkskruvar

2008-12-11 @ 20:23:56
Postat av: Johanna

Ha ha, jag kan direkt tala om att min plattång är min bästa vän...synd att det inte fanns då;)

Kram

2008-12-11 @ 20:34:15
URL: http://superkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0