2008...Framtiden

När jag gick i femman fick vi i uppgdrag av fröken att skriva en uppsats om framtiden och år 2000 och vad vi trodde att vi skulle göra då.

År 2000 det lät ju som evigheter framåt i tiden och fantasin skenade iväg.
Jag minns att jag trodde att alla skulle ha ett privat mini flygplan i stället för bilar och att man skulle kunna se den man pratade med i telefonen som i en liten tv liksom.
Jag drömde om att man skulle kunna se på bio hemma och att det skulle finnas en tv i varje rum.

Nu är det 2008 och om inte i "varje" rum så finns det åtminstone fyra tvapparater i vårt hem, Jag kan inom någon timma faktiskt ladda ner en biofilm på datorn (inte helt lagligt, men det går ju)
  
Visserligen har jag inget privat flygplan än men en sån där telefon som man kan se den man pratar med finns ju faktist och jag inser att jag lever i framtiden I FRAMTIDEN!!!!

Min erfarenhet av framtiden hittills är övervägande positiv, mina barn, mitt jobb, datorn (vad gjorde jag utan den?)
Det negativa är att klockorna i framtiden verkar gå ungefär dubbelt så fort, det är också numera bara två veckodagar måndag och fredag de andra dagarna verkar ha försvunnit helt.

Mitt nyårslöfte blir därför att försöka sakta ned tiden en smula och försöka ta tillbaka de övriga veckodagarna igen.
Kort sagt Leva i nuet och njuta av varje dag lite mer......

GOTT NYTT ÅR ALLA!!!



image17


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0