Allra käraste syster....

Till Emma!

Sommaren 1978 blev jag storasyster och det var ganska blandade känsloroch  jag vet att jag tyckte att mamma och pappa kunde åka tillbaka till sjukhuset med den där skrikande lilla människan som inte var alls så rolig som jag hade hoppats.
Jag hade nog föreställt mig att vi skulle kunna leka och ha kul med en gång och så kom du och kunde inte ens prata, hm vad skulle jag med dig till då var ju dockorna roligare och dom skrek ju dessutom inte.


Men åren gick och snart kunde vi leka och ha roligt, men det var nog mest på mina villkår, jag var den som bestämde och du fogade dig för det mesta i mina upptåg som ibland kunde vara ganska påhittiga och inte så sällan slutade med skäll och förmaningar från mamma.
Även om det oftast var jag som var bossen så tror jag nog ändå att du tyckte att det var rätt ok.

Jag har förmodligen inte alltid varit den bästa systern och nog har jag retat dig många gånger inte minst vid frukostbordet då du hade och fortfarande har ett ruskigt dåligt morgonhumör, men vi har faktiskt inte bråkat särskilt mycket.....

En del hemligheter för mamma och pappa har vi ju som brukligt också, tänk om morsan vetat att jag köpte ut folköl och bjöd dig på cigaretter när du var 15 eller att du sov över hos killen i stället för hos mig när du var 16.

Hur som helst blev det ju folk av dig ändå och om sanningen ska fram så har jag nog varit ganska hönsig ibland också.
Jag hoppas nu innerligt att du får en jätterolig födelsedag och att vi alltid kommer att ha den relation vi har.

Tro det eller ej så älskar jag dig lillasyster även om jag inte ville ha dej när du kom:)

GRATTIS PÅ 30 ÅRS DAGEN EMMA!!!! KRAAAAM






Kommentarer
Postat av: ulrika

Här kommer ett stort grattis från din andra syster också. Hipp hipp Hurra Emma.

2008-07-13 @ 11:27:20
Postat av: Anonym

Vilka fina ord, fällde några tårar till och med!

Jag saknar dig för vi träffas alldeles för sällan.



Älskar dig med! Kanske hänger på ut i helgen!



Kram Emma

2008-07-14 @ 23:34:38
Postat av: Johanna

Ja!!! Gör det det vore kul:)

2008-07-15 @ 00:44:08
URL: http://superkoll.blogg.se/
Postat av: Emma

Tackar min andra syster också!



Emma

2008-07-17 @ 22:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0