Rekordet är slaget!!!

Varje torsdag i sommar har det varit hoppträning för Åsa på skogevi och Flisan och Brian har ju givetvis varit med...
Och idag har hon för första gången hoppat 110 cm, åh vad duktigt gjort (hade jag själv aldrig vågat)

Eftersom hon har haft problemet att han har "hoppat" henne ur sadeln tidigare så är det extra kul att det funkar så bra:)
Hon har gjort en enorm utveckling bara på ett år, och det är tack  vare Åsa Larsson som är en jättebra tränare som verkligen ser  till  varje barn och ponny..........

 Flisan på Nappe A ponny 2006
Pricken B ponny 2006
 Elof B ponny 2007
 Shellie C ponny 2007
 Brian C ponny 2008
 GRK sponnylag 2008

Kommentarer
Postat av: Evelina

hamburgare!!

2008-07-17 @ 21:17:25
URL: http://suzi9mm.blogg.se/
Postat av: Mamma Jessica

hgehe ja kanske det ;D

2008-07-17 @ 22:01:03
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Stephanie (Brians ägare)

Hej! Ser att det går bra för Flisan å "Brajsen" väldigt kul att höra tycker jag. Det värmer ett "mamma hjärta" att höra att Brian trivs..=) Blir så glad så fort ni skriver nåt om honom å lägger ut kort..=) Saknar mitt lilla lakritstroll mycket.. Han har ju alltid fått ställa upp när mina andra hästar blivit sjuka.. En riktig klippa.. Även om han kan vara riktigt jävlig, på ren svenska, mot en ibland.. Från början åkte jag i backen både 1,2 å 3 ggr per dag..=S Han dängde min mamma i backen oxå, å gav henne ett blåöga på midsommarafton för många är sen..=) (Hon tänkte att hon skulle läxa upp honom eftersom hon vägde lite mer än mej då, men tji fick hon..) Tankarna gick i mammas huvud att vi kanske skulle sälja honom eftersom han va så besvärlig. Men jag vägrade.Som tur va.Nu har vi en hel vägg i stallet me rosetter som han har fixat åt mej.Han lärde mej en hel del.Å jag hoppas han varit/är till nytta för er oxå..=)Snart kanske Flisan å Brian slår mitt å hans rekord på 140..Vem vet??=) Nä, han har ju blitt gammal nu å klarar nog inte av det längre.. Men gissa om ja va stolt när man 12 år gammal klippte en oxer på 140 me lillen..=D Ojoj, vilken historia du fick höra nu..=) Som sagt, TACK för att ni tar hand om honom så bra! /Steph, hennes mamma å pappa =D

2008-07-18 @ 13:19:13
Postat av: Johanna

Hej!!!

Jo då hans bråkartakter sitter allt kvar ännu, igår är vi skulle ge oss av från betet till träningen, så började han bocka som en galning som en riktig rodeo häst, han brukar ge sig den på att ha av henne när han väl har börjat.... men än så länge har hon lyckats sitta kvar och han brukar ge sig efter ett tag, om än motvilligt he he...

Flisan har såå mycket att tacka Brian för allt hon har lärt sig detta året och det är värt hur mycket som helst inför framtiden och dom hästar hon kommer att rida,, tack till er för att vi fått förmånen att lära känna honom..

Kram Johanna och Flisan

2008-07-18 @ 13:26:17
URL: http://superkoll.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jo, han kan konsten att bocka.. Å resa sig också..=S Men som sagt, är man inte rädd kan det faktiskt va lite lärorikt att ha en sån ponny oxå.. Jag är glad att jag har haft honom iaf.=) Vi får väl se hur länge han stannar där nere nu. Åsa vill väl inte ha honom för all framtid antar jag..=) Som Åsa nog sagt åt er är han på väg hem hit igen snart. De e bara transporten som krånglar lite..=S Men jag vet ju att han har det bra, så jag känner ingen brådska.. Kanske blir det jag som hämtar honom oxå. Å isåfall dröjer det några veckor till. Jag jobbar så gott som varje dag nu i 2 v till. Sen ska jag försöka ha semester i 2 v. Men vi får väl se hur det blir, kanske vill han inte åka hem heller..=) he he.. Ha det bra så länge! Kram Steph

2008-07-18 @ 13:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0