mamma pappa barn

Innan man hade barn så var man expert på hur en bra förälder bör vara, de var väldigt lätt att döma både sina egna och andra föräldrar.
Hur ska en förälder vara då?
Det finns nog lika många svar på den frågan som det finns ungar, alla har ju olika behov och dessa behov styrs till viss del av vad du har för föräldrar, och vad man är van vid.
Jag tänker inte analysera mig själv som mamma för det får nån annan göra, men jag kan konstatera så länge man har en mamma så har men ett behov av en mamma oavsett om man är 1 eller 45 år.

Jag vet att det finns många i min bekantskapskrets som känner sig sviken utav en eller ibland båda föräldrarna, av en eller annan orsak ofta i samband med skiljsmässa, jag förstår absolut att det måste vara jätte jobbigt, men jag kan också se det från en annan vinkel för jag tror verkligen inte att en mamma eller en pappa innerst inne vill separera från sina barn oavsett om de är vuxna eller inte.
Nä det måste bero på nåt annat, förmodligen är det en kombination av  rädsla för att bli dömd och dåligt samvete för saker man borde gjort eller inte gjort, saker man borde sagt eller inte sagt
Det är absolut förälderns ansvar att ta konakt, men kanske behövs lite hjälp på traven.


Jag hörde idag en mamma som skrek - håll käften din jävla bitch, till sin 15 åriga dotter.
Jag hörde också upprinnelsen till bråket som var att dottern helt enkelt hade glömt att torka av köksbordet efter sig när hon hade ätit.
Ja tyckte så synd om henne för jag vet att hon verkligen hade försökt att städa undan innan mamman kom hem men glömde att torka bort strösockret på bordet.....hoppas att jag aldrig blir sån, så jag slipper att ångra massa saker som jag inte borde sagt eller gjort när min tjejjer blir stora.

Kommentarer
Postat av: tanja

Jag vet att du aldrig kommer att bli sån, du är inte en sådan person. Så var inte orolig för det.

2008-07-29 @ 09:53:01
Postat av: Camilla

Fy vad jobbigat att läsa. Man mår dåligt när man hör sådant. Håller med Tanja, du kommer aldrig bli sådan.

2008-07-29 @ 10:10:56
Postat av: Åsa

Hej fina vännen... Vi vet aldrig vad livet bär med sig och vad som blir upprinnelsen till vad. Men jag kan lova dig, att skulle du någon gång hamna i en situation där du glömmer bort dig själv, så ska jag påminna dig. Så du kan fortsätta vara den mamma du är när du är dig själv. Kram

2008-07-29 @ 14:21:48
URL: http://rik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0