Semester från livet.....

Jag har planerat att göra en himla massa grejjer nu när jag äntligen är ledig....men plötsligt har jag ingen som helst lust att göra nånting.

Jag har liksom skutit upp en massa med tanken att när man är ledig så hinner man en massa saker som man inte gör annars, men det verkar vara tvärt om, nu hinner jag inte med mer än bara vara...


Dagarna bara går och går och på kvällen inser jag att det gått ytterligare ett dygn utan att jag har uträtta ett dyft mer än nödvändigt.

Man skulle kunna tro att jag bara går omkring här och njuter av min lediga tid, men tvärtom går jag omkring här och har ständigt dåligt samvete över att jag inte kan ta mig för att göra allt det där som jag planerat.

Herregud kvinna!!! ryck upp dig nu....... Orkar inte, vill bara gå omkring och vara här, ta semester från livet och stänga in mig och sluta tänka, lyssna, se.....kanske är det så att jag behöver det.

Förlåt alla som jag lovat att höra av mig till, jag lovar att göra det.....snart......måste bara vila lite först:)




"Varför göra det idag som man kan göra i morgon"


Kommentarer
Postat av: Peter

Jag gillade det citatet som jag fick fram på min Kalle & Hobbe citat på FaceBook.



Weekends don't count unless you spend them doing something completely pointless.



Det är ju så sant och det gäller även semestern.

Så det skulle lika gärna vara.



Vacations don't count unless you spend them doing something completely pointless.

2008-06-26 @ 15:33:34
Postat av: Mamma

Det du inte gör idag behöver du säkert inte göra

i morgon heller! Det är det som är meningen med

ledighet - att bara vara!

2008-06-26 @ 18:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0