Minnen från 70 talet......

Jag är ju född 1972 mitt under proggvågen, jag är uppvuxen med nationalteatern  och Beatles vrålande i högtalarna.
Mer än en gång minns jag när mamma och pappa hade fest, massa folk och massa barn.

Även om dom vuxna drack och dansade och i vissa fall blev rejält överförfriskade så hade alla med sig sina barn på fest.
Det var ju skitkul att springa omkring och leka tills man slutligen slocknade tillsammans med de andra ungarna i nån dubbelsäng.

När man vaknade dan efter luktade det så konstigt i hela huset fast mamma redan hade städat, det är inte förän några år senare som jag fattar att det luktade Marinella och gammalt rödtjut:)

Det jag dock kommer ihåg mest från när jag var liten är nog att allt var så politiskt, allt hade en betydelse för politiken.
man protesterade villt när det gällde det mesta, jag var inte många år när jag gick mitt i demonstrations tåget och messade: " bort med moms på maten, beskatta kapitalet" eller  "Ropen skalla daghem åt alla!!!"
Jag glömmer aldrig fackeltåget genom skaras gator när det protesterades mot kärnkraften.....
faktum är att fler var engagerade i samhällsfrågor och fler gjorde nåt åt missnöjet i stället för att bara sitte där i soffan och klaga på politiker som inget gör....





Kommentarer
Postat av: Modern

Oj vad du överdriver! Festerna var väldigt oskyldiga!

2008-11-05 @ 22:02:11
Postat av: Johanna

Jag sa ju inte att det var så farligt eller:)

2008-11-05 @ 22:14:06
URL: http://superkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0