Barnvagns djungeln

Följ min blogg med bloggkoll
När jag fick min första flicka i början på 97 var jag inte speciellt medveten när det gällde val av barnvagn och hur viktigt det var att man skulle ha rätt färg, märke vilka hjul den skulle ha osv, jag hade helt enkelt inte tid med sånt eftersom jag pluggade på högskolan och pendlade fram och tillbaka mellan skara och Göteborg.

Jag blev erbjuden att köpa en begagnad brio barnvagn för 300 kr och det var ju som hittat tänkte jag, den var i brun skai och funkade helt perfekt.
När sen föräldrar kursen började fick jag höra att de andra köpt vagnar för 5000 spänn och jag förstod att valet av barnvagn verkligen var nåt som de flesta var mycket noggranna med och absolut inte lämnade åt slumpen, fast jag tyckte mest att det var komiskt....


Nåja den höll ju inte i all evighet och om saken ska fram så tyckte väl även jag att det skulle vara kul me en nyare vagn så när flicka nr två var påväg fyra år senare så köpte jag en "nyare"  denna gången en Emmaljunga...liggvagn och senare en Emmaljunga sittvagn...
 

 Det var ungefär vad som fanns att välja på Emmaljunga eller Brio, några andra märken fanns men dessa var störst och ledande på marknaden.
Om man mot all förmodan skulle ge sig ut och välja barnvagn idag så finns det betydligt fler att välja mellan dessutom i alla prisklasser från tusenlappen till 15000...hm jag skulle nog inte kunna välja:)

Kommentarer
Postat av: Peter

Dessutom är det väll en fruktansvärt lång leveranstid på dem idag. Jag skulle inte vilja vara den föräldern som beställer en barnvagn typ 2-3 månader i förväg för att få den och så händer det något. Hur kul är det...

2008-09-30 @ 22:52:21
URL: http://mrsolu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0