Bli av med bananflugor

Hela mitt kök är invaderat av små ettriga fula flugor, dom är bara så äckliga och jag vet inte hur jag ska bli av med dem.
jag tänkte att jag kollar på nätet och visst där fanns det tips hoppas bara att det funkar





Bananfluga (Drosophila melanogaster) är en art i släktet fruktflugor (Drosophila), i familjen fruktflugor (Drosophila), i familjen Brachycera Den är ett par millimeter lång och har fått sitt namn av att den ofta påträffas vid frukt .
Ibland omtalas Drosophila-arter som "blomflugor", vilket dock är missvisande eftersom de egentliga blomflugorna tillhör familjen Syrphidae.

Bananflugan förökar sig snabbt, och eftersom den trivs i rumstemperatur och mycket väl livnär sig på matrester och dylikt ses den ofta som ett oönskat husdjur. Den som önskar bli av med dem i bostaden eller liknande kan med fördel blanda till ett glas med en del vatten, en del diskmedel, en del vinäger och två delar honung. Flugorna dras till blandningen och drunknar i den.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Konstigt att de kommer mest så här års!

2008-09-08 @ 20:48:59
URL: http://www.smyckadegipskvinnor.se
Postat av: Anonym

Hmm... hitta den ruttna bananen istället! Brukar finnas en källa till dom små asen! Blä! Hatar dom!

2008-09-09 @ 08:33:39
URL: http://rik.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ta lite vinäger, sirap och en droppe diskmedel i en lten mugg, placera ut i närheten av dom så dör de snart!

Kram

2008-09-09 @ 09:05:24
Postat av: Camilla

Såg lite sent att det i ditt inlägg redan stod hur man skulle göra!

2008-09-09 @ 09:06:26
Postat av: Johanna

He he, ja med det gör ju inget:)

Kram

2008-09-09 @ 09:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0