Modersinstinkt...eller nåt

Oavsett om man är männinska, häst, katt eller hund eller för en delen nåt annat djur så vill man ju beskydda sina barn.
Mina är väl inte på något sätt överbekyddade, åtminstone inte rent fysiskt.

Jag brukar faktiskt se till att dom får lära sig att lösa konflikter med andra barn själva i den mån det fungerar, jag brukar också se till att de klarar av motgångar när det inte går deras väg.

Min stora tjej är ganska bra på att skaka av sig och ta nya tag, men igår kväll var hon så himla ledsen.
Hon sa till mig att hon kände sig så värdelös som bara misslyckas hela tiden, hon sa att hon verkligen har försökt satsa allt och gå in för uppgiften under lång tid och så blir det ändå fel.
Givetvis försökte jag förlara att det inte alls var på det viset utan att hon har gjort så gott hon kunnat, men det är inte så lätt att trösta när hon verkligen har bestämt sig för att hon är värdelös.

Jag har nog aldrig sett henne så uppgiven och det var riktigt jobbigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men jösses... det är ju inget misslyckande. Tvärtom! På den korta tid som har gått har hon ju LYCKATS! Det måste du ju få henne att förstå. Vissa saker går inte skynda på hur gärna man än vill. Inte men ett beständigt resultat!

2009-04-15 @ 14:31:47
URL: http://rik.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men jösses... det är ju inget misslyckande. Tvärtom! På den korta tid som har gått har hon ju LYCKATS! Det måste du ju få henne att förstå. Vissa saker går inte skynda på hur gärna man än vill. Inte med ett beständigt resultat!

2009-04-15 @ 14:32:25
URL: http://rik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0