En dag i svamp skogen...

Jag är barnsligt förtjust i att knata omkring i skogen, konstigt att jag ite fic nog av alla skogsturer mamma o pappa tvingade ut oss på när vi var små.
Eller kanske är det just därför jag gillar det nu också.

Just i år råkar det dessutom vara väääldigt mycket svamp i skogen, ett riktigt svamp år med andra ord.
Just svamp plock är en av de konstigase saker jag någonsin blivit besatt av och hittills i sommar har jag fått ihop ungefär 10 liter kantareller.


En liten del av årets skörd...

Idag var det däremot blåbärs plockning som var målet med skogsturen, det råkar vara även vääldigt gott om dessa små blå prickar överallt fas det är inte lika kul som svamp, liksom ingen sport när det finns så mycket och sen tar det en jävla tid också.
men en liter till frysen och en blåbärspaj blev det iaf.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0