Försäkringskassan...ett stort skämt!!

För ca tre månader sedan var jag hemma med den yngsta dottern då hon var sjuk och inte kunde gå till skolan, jag har inte varit hemma för vård av barn på ett rätt bra tag och dröm om min förvåning när jag upptäckte att det inte bara var att fylla i försäkrans lappen, skicka iväg den och få ersättning inom typ tre veckor.

Nä, nu måste man också skicka med barnen en lapp till skolan som ska fyllas i av läraren och fritids bara för att man inte ska kunna "fuska" sig till pengar.

När det väl var fixat och jag skickade in lapparna tänkte jag att nu kan det väl inte vara så himla lån tid innan ersättning kommer, men det har nu gått två månader och inga pengar ännu.

Ja ja det handlar ju inte om så mycket så man klarar sig ju ändå men nu börjar jag bli ganska nyfiken på om dån tappat bort mina papper eller nåt, så förut idag tog jag telefonen och ringde upp.

Om jag blev förvånad innan så bev det nästan komiskt när en telefonsvarare i andra änden av luren säger
- júst nu är det många som ringer till oss, du är placerad i kö, din plats i kön är 227!!!!!!!!!! VA??? är det möjligt.

O jag skojjar inte! vart är vi på väg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0