...De som är födda -85 eller senare...

vad lite de vet om världen egentligen stackare;P.......


...de var mycket små när Carola slog igenom med låten Främling och de vet inte vilka bröderna Herreys var.
oj oj vad glad jag var när jag fick Louie herreys autograf på armen efter att ha köat vis sommarlands scen i 18 timmar:P

...de tror att A-teens skrivit alla sina låtar själva.
Hm jag vet knappt vilka A teens är ju...

...så länge de kan minnas har det varit lag på att man skall ha bilbälte, även i baksätet.
Min dagmamma stuvade in oss alla ungar i bak i 245 kombin...

...de minns inte den tid då lösglass bara fanns i vanilj-, choklad-, och jordgubbssmak.
Inte undrar på att jag inte är nån glass människa

...för dem har Per Gessle alltid sjungit på engelska.
Min stora syrra retade mig för att gyllene tider var så töntiga, NOICE skulle det tydlöigen vara..

...de tror att man alltid har kunnat plocka lösgodis själv.
jag 5 år:    -blandat smågodis för 3 kr tack!

...de är säkra på att Magnus Härenstam alltid varit programledare för Jeopardy och att han aldrig varit komiker.
jag grät alltid i slutet av fem myror, för det var så sorgligt med elefanten som fick en knut på snabeln:(
 
...de har aldrig ägt en femöring eller en femkronorssedel och de kommer inte ihåg att det funnits tiokronorssedlar.
Femöres kola!!!

...de är säkra på att man alltid kunnat hyra videofilmer.
jag fick inte se karate kid för min mamma, hon hade läst en artikel om video våld::: 

...de tror att Bamse och Brumelisa alltid har varit gifta och haft ungar.
he he, jag kommer ihåg avsnittet när bamse kramade brumelisa extra länge och vips så blev det ungar!!! 

...de har aldrig sett fram emot att titta på Anslagstavlan och Linus på linjen för då fick man äntligen se tecknat på TV.
ÅH Linus på linjen, hade förträngt honom:P

...de tror att 4,2 är ett nytt Officepaket och inte ett skolbetyg.
4,2 hade inte jag. 

...de är fullt övertygade om att läskflaskor alltid har öppnats med kapsylöppnare.
Just det ! det var ju en lite flärp att öppna med förut ju:) 

...de kommer inte ihåg att man köpte skivor i vinylformat.
Borde nog lyssna igenom min samling nån gång!

...de har inte druckit Festis ur pyramidformade tetrapack.
de var ju mycket godare i trekant..

...de kan inte ana sig till hur livet framför TV:n skulle te sig utan fjärrkontroll.
fast å andra sidan fanns det ju bara två kanaler att bläddra mellan.

...de tror att rullskridskor alltid endast har haft en rad hjul under sulorna och att rullskridskor alltid hetat in-lines.
he he, mina spännde man på sig utanpå gympa dojjorna.

...de tror att popcorn alltid har poppats i mikrovågsugnen.
Det blir ju lite lättare så 

...de har aldrig badat i havet och tänkt tillbaka på filmen Hajen (I, II, III, IV).
du du du du du......


...de kan inte föreställa sig att samla material till skolarbeten utan tillgång Internet.
Ett jävla jobb kan jag säga!

Bara en liten notis om att ålder gör skilnad!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0